miércoles, 3 de marzo de 2010

Riera de Riells

Un parell de companys d´Objectiu Natura ens vam acostar aquest fi de setmana a la Riera de Riells on s´arriba per Breda.
Comenceu l´excursió al davant de l´ermita de Riells de Montseny (491m) per la pista (rètol de prohibició de circulació de vehicles) que se´n va cap a la dreta. Continueu pel trencall de l´esquerra fins a travessar un pontet, després del qual el camí es bifurca (rètol 9m). Seguiu el trencall de l´esquerra i, immediatament, baixeu per un corriol en direcció al rierol. Travesseu el corrent d´aigua i arribeu a uns prats amb un castanyers centenaris. El camí passa entre els vells troncs caiguts de velles alzines i pollancres i restes de grans branques de castanyers que donen un caràcter selvàtic al lloc. Torneu a apropar-vos al rierol on ja anireu trobant les primeres cascades. El camí es va fent més estret, fins arribar a l´anomenat Clot de l´infern (20 min). El lloc és més màgic que infernal, amb les dues voreres de lloses granítiques a tocar de l´aigua, i amb les falgueres i les molses aprofitant les esquerdes i els arbres caiguts. Passeu la riera i ascendiu, amb compte, per les relliscoses roques del marge dret i arribeu al lloc de on es aquesta fotografia.